۱۳۹۱ خرداد ۵, جمعه

جزييات جديدی از همکاری رژيم ايران و القاعده
در جريان يک محاکمه در آلمان، جزييات جديدی از اقدامهای تروريستی رژيم ايران و رابطه آن با شبکه القاعده فاش شد.

احمد والی صديقی، يک آلمانی افغانی تبار، که به اتهام تروريستی در آلمان در حال محاکمه است، شهادت داد که رژيم ايران از تروريستهای القاعده حمايت می کند و به آنها پناه می دهد.
محاکمه صديقی به اتهام عضويت در القاعده، روزهای دوشنبه و سه شنبه اين هفته در شهر کوبلنز آلمان برگزار شد.

صديقی که ۳۷ سال دارد، در جريان يک مکالمه تلفنی توسط تشکيلات اطلاعاتی و امنيتی آلمان «ب.ان.د» دستگير شد. در جريان محاکمه اين فرد معلوم شد که در سال ۲۰۱۰، گروهی از تروريستهای مقيم آلمان درصدد بودند که از راه پاکستان به آلمان باز گردند و مأموريت داشتند که اهداف اقتصادی در اروپا را مورد حمله قرار دهند اما نيروهای آمريکايی در کابل در سال ۲۰۱۰، صديقی را در راه بازگشت به آلمان دستگير کردند. او سپس برای محاکمه به آلمان مسترد شد.
صديقی در دادگاه آلمان گفت که دو تن از همدستان وی به نامهای «رامی مکنزی» و «نامن مزيچه» برای گريز از دستگيری، از طريق وين به تهران رفتند. يک آژانس مسافرتی وابسته به رژيم ايران که دفتر آن در شهر هامبورگ در شمال آلمان است، سفر آنها به تهران را تدارک ديد.
صديقی در شهادت خود در دادگاه کوبلنز همچين افزود که مکنزی و مزيچه پس از رفتن به ايران با يک عضو «نهضت اسلامی ازبکستان» به نام «دکتر محمود» تماس گرفتند.
به گفته او، اين دو پس از ورود به ايران، به شهر زاهدان انتقال يافتند زيرا نيروهای فعال در باندهای تروريستی، برای رفتن به افغانستان و پاکستان معمولاً از مسير زاهدان عبور می کنند.
منابع موثق آلمانی مرتبط با دادگاه گفتند که اين محاکمه وجود يک شبکه گسترده تروريستی از اعضای القاعده، رژيم ايران و ديگر گروه های تروريستی فعال در اروپا، افغانستان و پاکستان را فاش کرده است

هیچ نظری موجود نیست: